Contact: Anders Sundby
Fee:
100,00 kr
Online Registration
  • Registration for this event is now closed.
okt
Nyköping Öster
Sverige
Sweden

För precis ett år sedan publicerade Södermanlands Nyheter en artikel om två unga pensionärer som drog igång en lokal avdelning i Trosa och dessutom vann kommunens miljöpris. Individuella Rotarianer på Trosa RK samt andra privata personer och företag bidrog med sponsring av cyklar och klubben hjälpte till med diverse utstyr med mera.

Samarbetet mellan Trosa Rotaryklubb och initiativet Cykla Utan Ålder har rönt stort intresse bland andra klubbar i vårt distrikt och tanken är att kopiera de evenemang vi genomfört hos oss i Trosa. Måhända sprider sig vågorna över distriktsgränsen?

Cykling utan ålder är ett ideellt projekt där frivilliga cykelpiloter tillsammans med stadens äldreboenden ser till att äldre kommer ut på cykelturer. Projektets övergripande mål är att förbättra livskvalitén för våra äldre genom att ta ut dem på spännande cykelturer och se till att de får känna lite vind i håret.

PS Vi följer FHM:s rekommendationer och därför är antalet lunchgäster begränsat till 28 personer! Först till kvarn gäller!

Swish-numret till våra krögare är 123 082 18 84