Strålande avslutning på Rotaryåret som gått

Rotarykamrater  - vi kan se tillbaka på ett år där vi trots pandemin varit en klubb med en offensiv inriktning för att skapa intressanta möten. Trots i huvudsak digitala möten har målsättningen varit att bibehålla god social samvaro, presentera intressanta föredrag och parallellt bidra till vårt samhällsengagemang. Erfarenheterna från året som gått visar att vår klubb med engagemang kan utvecklas och vara en intressant gemensam mötesplats för såväl yrkesverksamma som våra mer seniora medlemmar.

Året som gått har också visat att klubben behöver en förnyelse och såväl vårens enkät och möten med yrkesverksamma har givit oss underlag för att påbörja försök att forma klubbens framtid med nya grepp. Inget kan dock rubba vårt samhällsengagemang där Rotary kan göra gott i världen. På klubbnivå vet vi nu mer vad som värderas allra högst bland våra medlemmar. Ännu mer fokus på yrkeskategorier, social samvaro, vassa föredrag och god mat. Vilket kommer att ge styrelsen och medlemmarna en utmaning inför hösten och kommande år.

Vill önska alla medlemmar med familjer en underbar sommar så ses vi den 30 augusti för ett nytt Rotaryår  - med många fysiska möten och förhoppningsvis utan en pandemi.

Sommarhälsningar

President även 21/22