Rotaryinsamling för Ukraina - donationer under mars månad dubblas

Hej Rotaryvänner - även vår klubb vill naturligtvis bidra till att hjälpa Ukraina. Använd nedan QR kod eller sätt in ditt bidrag på något av insamlingsstiftelsens Rotary Hjälper 90-konton och skriv Ukraina och ditt distriktsnummer (2370) som meddelande.
  • Bankgiro: 900-2973
  • PlusGiro: 900 297-3
  • Swish: 1239002973

Mycket händer i klubben och i distriktet under våren
  • Vår klubb har sagt JA till ny distriktsindelning och att vi därmed i stort behåller klubbarna i vårt distrikt men med en utökning av klubbar från Gotland och längs ostkusten.

• Vi vill vara offensiva med att rekrytera nya medlemmar och Du har nyligen fått förslag på två nya medlemmar som vi vill välja in på klubbmötet den 21/3.

• Rotarydagen i Nyköping (distriktskonferensen) går av stapeln den 29–30 april på Sunlight Hotell. Ta med respektive och anmäl dig på hemsidan eller via CR. Program och kostnader för middag och konferens finns att läsa på klubbens eller distriktets hemsida.

• Vår klubb står som arrangör för en informationskväll om projektet Rädda Östersjön onsdagen den 20 april på NK villan. Inbjudan går ut till Rotaryklubbarna i Nyköping, Oxelösund och Trosa.

• Ungdomsutbytet börjar ta ny fart och Gripenklubben med Tommy Östman i spetsen, tar nu en ledande roll bland Nyköpingsklubbarna.

• Nedan ser Du vårt program för dom närmaste klubbmötena och först ut nu på måndag den 7/3 får vi en högaktuell beskrivning om hur läget är på Skavsta. Väl mött med PO som assisterande president då jag själv är på resande fot dom närmaste två veckorna.

Hälsar