Publicerad av Jan-Eric Larsson den 09 Mar 2021
Hej Rotaryvänner

Våren är här (snart) - glädjen över ljusa dagar och förväntningar på att snart bli vaccinerad ger hopp om framtiden. För alla och kanske specifikt för er som inte har möjlighet att delta i våra klubbluncher vill jag ge en lägesrapport. Kort om det som varit och mer om det som kommer.
Klubbmöten
Våra digitala klubbmöten fungerar utmärkt och närvaron är god
men kan bli bättre. Dom senaste måndagarna har vi haft
spännande föreläsare som presenterat om segelfartyg som
byggs i Oxelösund och om hur fisken mår  i Östersjön .

Dessutom har vi hört om Padel som blivit en sport där Nyköping satsar friskt. Spännande var också att lyssna till hur ABECE
ligger i framkant med att integrerade solceller byggs in i takpannor.

Vår egen Robert berättade om sig, familjen och deras aktiva fritid men fokus var om hans profession som revisor inom GT.

Framåt kommer det handla om öl, hästar, kommunikation och om datarådgivning. Lovar att det blir intressant så det förslår  - så håll koll på evenemangslistan på hemsidan eller CR i din mobil.

Digitalisering
Det är möjligt att jag tjatar mycket om detta. Men det råder inga tvivel om att Rotary (och samhället) rör sig mot en allt mer digitaliserad framtid. Detta måste vi acceptera  - det kommer att förbättra användarupplevelsen och ökar interaktionen mellan Dig som klubbmedlem och Rotary som en internationell organisation.

Länk till klubbens hemsida och våra digitala  klubbmöten.

Den här länken :
Nyköping Öster Rotaryklubbs hemsida klickar du på för att komma till hemsidan.

Den här länken :
Nyköping Öster RK:s Zoom-möten klickar du på för att komma till våra digital klubbmöten (eventuellt kan Du behöva använda Passcode 15593 )

--------------------------------

Var stolt över att Du tillhör en klubb
som brinner för att förbättra vårt samhälle och göra livet
bättre för människor
runt om i världen