MedlemsNytt Nr 2
Hösten 2021

Aktuellt från klubben

image
 Den här glada killen känner vi igen - nu vår hängivna   distriktsguvernör i vårt distrikt 2370. Bosse har ett   digert program med att besöka distriktets klubbar. Till   vår klubb kommer Bosse måndagen den 6/12 i   rollen som DG

Höstens motto - vi förnyar och vitaliserar vår klubb   pågår för fullt. Vårt första kvällsmöte på Sunlight   House blev en succé. Håll koll på Evenemangslistan  så ser Du vilka mötesdagar som gäller.

Vi saknar många medlemmar på våra möten, varför?   Vårt mål är minst 30 på varje möte. Ge oss dina   synpunkter skriv eller ring till mig eller POA.

Mötesreferat den 20 sept 21

Krögare och slottsherre  - en rättvisande rubrik när Nyköpingsprofilen Per Karlsten gästade vår klubb. Pandemin har varit förödande för Pers verksamhet. Exempel - 16 bröllop blev bara 3 och konferenser uteblev helt.
Pers ledord under pandemin har dock varit "agera-parera". I dagsläget ligger fokus på att bestämma framtidens aktiviteter på Slottskrogen Nyköpings Hus.

Mötesreferat den 29 sept 21

image

Vårt första kvällsmöte på Sunlight House med den här killen som konferencier. Caxton Njuki skapade en succéartad kväll under rubriken Inspiration och Integration. Vi rotarianer med respektive, vänner totalt 37 pers fick sällskap av ytterligare 50 gäster. Gäster som underhöll och berättade vad föreningar, eldsjälar i Nyköping gör för att berika integrationen. Under efterföljande middag fick vi sällskap av några i Caxtons följe. God mat, livliga diskussioner och trevlig samvaro manade till fler kvällsmöten inom vår klubb.
Nyheter från Rotary International

The 2023 Rotary International convention will offer endless inspiration for the year to come.

Watch: Rotary’s People of Action: Champions of Inclusion broadcast

MedlemsNytt för Nyköping Öster Rotaryklubb
kommer ut två gånger i månaden
hälsar