Välkommen
till ett nytt inspirerande Rotaryår

Hej Rotaryvänner

Efter denna fantastiska sommar börjar nu hösten närma sig och därmed drar vi igång ett nytt Rotaryår. Nu planerar vi för fysiska möten även om Coronaspöket fortvarande härjar i huvudsak bland dom som ännu inte är vaccinerade.

Vid vår trevliga våravslutning bestämde vi att första klubbmötet för hösten blir den 30 augusti, så varmt välkommen till vår klubblokal på Odd Fellow kl l1:45. Kom till första mötet för hösten  - jag kommer presentera vilka funktionärer som ingår i våra kommittéer och vilka projekt vi kommer prioritera under året. Fokus på mötet blir att diskutera / besluta om förnyelse och förändringar i klubben baserat på förslag och idéer som framkommit från oss medlemmar. Såväl enkäten och mötet med yrkesverksamma på försommaren gav oss mycket intressant input.

Yrkesnätverk, inspiration och förnyelse är några nyckelord för året. Vi avser göra en del förändringar på funktionärsidan och vi skall ännu bättre utnyttja Club Runner. Vi vill höja kvaliteten på maten och se över våra mötestider. Våra föredrag har fått beröm det senaste året men vi skall utveckla och vara mer lyhörda vad medlemmarna vill ha.
Vi skall stärka och vårda vårt yrkesnätverk i klubben och ge utrymme för nya medlemmar och yrkesgrupper. Mixen mellan yrkesverksamma och våra seniorer är en värdefull tillgång i vår klubb. Medlemmar som borgar för spännande samtal, utbyte av erfarenheter och en trevlig klubbgemenskap. Sammantaget en klubb med goda förutsättningar att göra gott lokalt och i ett vidare sammanhang.

Symbolen ovan med budskapet "din insats förändrar liv" är det tema vår nya RI-presidenten Shekar Mehta valt för Rotaryåret 2021/22. I en video till oss klubbar berättar han på ett inspirerande sätt om sina visioner för året. Videon hittar Du här.

Ser fram emot ännu ett år som president i klubben med välbesökta klubbmöten, inspirerande föredrag, god mat och med klubbmedlemmar motiverade att göra gott i världen.

Hälsar

Lägg gärna till *@clubrunner.email i adressboken, så att vi inte hamnar i skräpposten.
ClubRunner Mobile