Senaste nyheterna
Rotarykamrater i Nyköping Öster Rotaryklubb!
Vår provperiod med en lunch per vecka, varje fredag, närmar sig. Utöver luncher, en kvällsaktivitet per månad, som kan bli när som helst i månaden och vilken veckodag som helst beroende på program. Även platsen kan variera t ex besök hos något företag eller program på restaurang el dylikt.

Som tillträdande ”nygammal” president ser jag som min främsta uppgift Rotaryåret 2022 – 23 att leda klubben in i en ny organisation, vilket innebär att Nyköpingsklubbarna slås samman till en större och slagkraftigare organisation. Jag och mina presidentkollegor i de två andra Nyköpingsklubbarna inser att en sammanslagning är nödvändig och arbetet med detta är redan påbörjat. Jag hoppas på våra medlemmars stöd i detta arbete, för om Rotary i Nyköping ska ha någon framtid så är det nödvändigt med en sammanslagning.
I hela Indien och i världen, rotaryklubbar firar en viktig milstolpe: Indien har gått tre år utan ett nytt fall av polio.Senaste rapporterade fall var en två-årig flicka i Västbengalen den 13 januari 2011. Att markera detta historiska triumf, rotaryklubbar belysta sevärdheter och ikoniska strukturer i hela landet med fyra enkla men kraftfulla ord, ”Indien är polio gratis”.